4. Koolipeoks müüdi 350 piletit. Õpilase pileti hind oli 3 eurot ja täiskasvanu pileti hind 5 eurot. Mitu täiskasvanu piletit müüdi, kui kokku saadi piletite müügist 1470 eurot?
5. Nädalalõpuks osteti kokku 5 kg õunu ja apelsine, ning maksti selle eest 5.55 eurot. Kui palju osteti kumbagi sorti puuvilju, kui õunte kilo hind on 1.05 ja apelsinide kilo hind 1.25 eurot
6. Ema müüs turul 15 liitrit mustikaid ja 10 liitrit maasikaid, saades selle eest kokku 47 eurot. Teisel päeval müüs ta sama hinnaga 12 liitrit mustikaid ja 12 liitrit maasikaid ning teenis 45.60 eurot. Kui palju maksis kummagi marjasordi liiter?
7. Peremees palkas endale aastaks sulase, lubades talle maksta 12 rubla ja palitu. Sulane, olnud töötanud 7 kuud, tahtis lahkuda. Peremees arvutas ning andis talle selle aja eest palgaks palitu ja viis rubla. Kui palju maksis palitu?
8. Klass kogub raha ekskursiooni jaoks. Kui igaüks maksaks 40 eurot, tuleks 150 eurot puudu. Kui igaühelt võtta 50 eurot, jääks 150 eurot üle. Kui palju tuleks igaühel maksta? Mitu õpilast on selles klassis?
TÄNUD ETTE. Äkki veits seletaksite ka kuidas tegite:D.saan ise ka targemaks
Change
Sellel teemal on 3 vastust
#1
Postitatud 05 jaanuar 2011 - 21:07
#2
Postitatud 05 jaanuar 2011 - 21:27
Teen paar tk. Aga vb teen teised hiljem, sest pean vist korra ära minema. Seletan 4. ära.
4. Tähistan õpilase piletite arvu x-ga ja täiskasvanute oma y-ga. Saan teha valemid (loodan, et saad aru kuidas tegin need valemid sinna seosesse)
Kasutan liitmisvõtet ja seepärast korrutan esimest (-3)-ga
Nüüd tuleb siis
Liidan need kaks rida siis kokku ja x-id taanduvad.
Nüüd asendan selle y-ki väärtuse algsesse valemisse (valin kumb tundub kergem. Sel juhul esimene kindlasti)
Kontroll:
Lausega vastus seega:
Täiskasvanu pileteid osteti 210 tk ja õpilaste pileteid 140
(lol koolipidu ning enamus täiskasvanud. Suur kool)
(Need { ja { tähendavad, et on mõlema rea ees nagu üks, mitte 2 tk.)
//Tegin vea jagades 420 kahega
Parandatud ja lisasin kontrolli
///
5.Põhimõte on sama nagu eelmisel seega nii palju enam ei seleta. teen nii pikalt nagu koolis/eksamil kästakse.
Tähistan õunte koguse x-ga ja apelsinide oma y-ga.
Koostan süsteemi.
Asendan algsesse võrdusesse.
Kontroll:
Vastus: Õunu müüdi 3,5 kg ja apelsine 1,5 kg.
Pmst ma ei saa hetkel rohkem neid teha. Äkki said põhimõttest aru. Tähistad selle mida vaja on x-ga ja y-ga ning siis teed kaks võrdust (vahel ka rohkem). Siis lahendad liitmisvõttega mida juba 5ndas klassis õpiti.
Tänud Sander?-le.. Päästis mu haledast feilimisest
4. Tähistan õpilase piletite arvu x-ga ja täiskasvanute oma y-ga. Saan teha valemid (loodan, et saad aru kuidas tegin need valemid sinna seosesse)
{x+y=350 |*(-3) {3x+5y=1470
Kasutan liitmisvõtet ja seepärast korrutan esimest (-3)-ga
Nüüd tuleb siis
{-3x-3y=-1050 {3x+5y=1470
Liidan need kaks rida siis kokku ja x-id taanduvad.
2y=420 |:2 y=210
Nüüd asendan selle y-ki väärtuse algsesse valemisse (valin kumb tundub kergem. Sel juhul esimene kindlasti)
x+210=350 x=350-210 x=140 {x=140 {y=210
Kontroll:
140+210=350 420+1050=1470
Lausega vastus seega:
Täiskasvanu pileteid osteti 210 tk ja õpilaste pileteid 140
(lol koolipidu ning enamus täiskasvanud. Suur kool)
(Need { ja { tähendavad, et on mõlema rea ees nagu üks, mitte 2 tk.)
//Tegin vea jagades 420 kahega
Parandatud ja lisasin kontrolli
///
5.Põhimõte on sama nagu eelmisel seega nii palju enam ei seleta. teen nii pikalt nagu koolis/eksamil kästakse.
Tähistan õunte koguse x-ga ja apelsinide oma y-ga.
Koostan süsteemi.
{x+y=5 |*(-1,05) {1,05x+1,25y=5,55 {-1,05x-1,05y=-5,25 {1,05x+1,25y=5,55 0,2y=0,3 y=1,5
Asendan algsesse võrdusesse.
x+1,5=5 x=3,5 {x=3,5 {y=1,5
Kontroll:
3,5+1,5=5 3,675+1,875=5.55
Vastus: Õunu müüdi 3,5 kg ja apelsine 1,5 kg.
Pmst ma ei saa hetkel rohkem neid teha. Äkki said põhimõttest aru. Tähistad selle mida vaja on x-ga ja y-ga ning siis teed kaks võrdust (vahel ka rohkem). Siis lahendad liitmisvõttega mida juba 5ndas klassis õpiti.
Tänud Sander?-le.. Päästis mu haledast feilimisest
Muutis Novriil, 05 jaanuar 2011 - 21:54.
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.
#3
Postitatud 05 jaanuar 2011 - 22:00
Spoiler
ehk saad aru
#4
Postitatud 06 jaanuar 2011 - 13:10
8. ülesanne. kuna esimesel puhul jääb 150 eur puudu ja teisel 150 eur üle. siis vahe on kokku 300eur ja kuna piletite hinna vahe oli 50-40=10 eur. siis 300/10=30 õpilast.
Muutis WhatAPervert, 06 jaanuar 2011 - 16:17.
1 kasutaja(t) loeb seda teemat
0 liiget, 1 külalist, 0 anonüümset kasutajat