Hüppa postitusele

Change

Mitsubishi Galant '88 1,8 63kW, Apsu


Sellel teemal on 89 vastust

#1
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
Autoks siis 1988 aasta Mitsubishi Galant, millel südameks 1,8 liitrit Jaapani hobuseid. Auto eest maksin 2000 krooni, kaasa sain veel teise tulede ringi, teise rooli, plokikaane, uue kaanetihendi ja veel mõningast pudi. Auto eelmiseks omanikuks oli tuttav, kellele jagasin mingi külapeo piltide linki. Auto ise aga oli hea peretuttava kasutuses aastast 1994-2005, siis müüs joogise peaga naabrimehe pojale, kes ostis selle vaid retsimiseks ja edasi müümiseks. Siis jõudis auto edasi praeguseks eelmise omaniku kätte, kes sõitis sellega kaks aastat, siis jäi auto vähem kasutusse ja viimase aasta või poolteist seisis. Juhuslikult sain inimesega rehvitöökojas kokku ja küsisin, et mis sellest loomast saanud on. Ütles, et seisab ja et kui tahan, siis võib ära anda mingi sümboolse summa eest. Õhtul viskasin Facebooksi kirja talle, et tuleks vaatama masinat. Läksin kohale siis ja sellisena ta seisis kuuri taga:
Postitas pildi
Postitas pildi
Sai siis talle treileriga järele mindud ja maale toodud:
Postitas pildi
Postitas pildi
Kuna mootoril polnud tühikäigul õlisurvet ja mootor läks keema. Samuti oli ülemises otsas tigin sees ja alumine ots tegi imelikke hääli. Samal õhtul sai ta garaaži aetud ja mootorit lammutama hakatud:
Postitas pildi
Postitas pildi
Ja siis sai juba mootor välja tõstetud koos käigukastiga:
Postitas pildi
Eelmine omanik ütles, et sumpa muidu korras, aga katalüsaator lahti võetud, et niiskus sisse ei läheks ja ära ei rikuks, sellepärast löristab veidi. Pärast mootori ja kollektori eemaldamist oli vaatpilt selline:
Postitas pildi
Siis sai toodud Viljandist teine mootor (900.-) ja järgmisel päeval ajasime klassivennaga selle sinna aiste vahele. Seitsme tunniga sai mootor vahele, kast külge, kõik asjad külge ja mootor tööle. Sama õhtu tegi auto ka esimesed tibusammud garaažiseinte vahel uue südamega. Paar päeva hiljem läks mootorisse sisse uus õli, uued küünlad, uued juhtmed, filtrid.
Postitas pildi
Kuna oli koolivaheaeg ja üks päev jäi vabaks, sai veidi elektrisüsteemi üle vaadatud. Õhusüsteemi juures põles vaid üks pirn. Asendasin siis tühjad pesad ja selle ühe ka LED pirnidega. Loomulikult said vahele ka takistid.
Postitas pildi
Kui auto enda kätte sain, oli sees mingi "tuunitud" näidikuteplokk, millele oli ette leiutatud powerLED valgustus
Postitas pildi
Igatahes neid näidikuid seal enam pole ja spidomeetri tross sai ka vahetatud.
Siis sai auto viidud ühe tuttava juurde, kes keevitas ära summutis olnud augud ja alla läks ka uus sukk. Et auto koheselt tähelepanu ei ärataks, sai ette pandud ka stange, mis mulle autoga kaasa anti.
Postitas pildi
Autole olid olemas ka talverehvid ja teised veljed. Talvekad sai ka alla pandud. Siis sai veel vahetatud õlirõhu andur ja teise mootori pealt ümber lapatud karter. Kuna teine tuttav lubas karbid ja tagasilla kinnituse ära keevitada, viisin auto teise garaaži. Seal ta seisis kuni uue aastani, kui mul lõpuks see tegevusetus üle viskas (poolteist kuud auto seisis) ja läksin järgmise tuttava juurde, kellel on autoremondi töökoda. Ta oli nõus keevitustööd ära tegema. Otsisin siis Räpinast teise karbi ja viisin vahetamiseks. Tähtaeg anti alles nädal aega hiljem, kuid kui järgmine päev läksin auto pealt võtmeid tooma, polnud seda enam hoovis. Veel päev hiljem, vaheaja viimasel reedel sain ülevaatuse. Jess... Pärast seda läks kohe helisüsteemis sisse ladumiseks. Paari tunniga kortermaja ees oli makk, 4x kõlarid, võimendi, subwoofer, juhtmed ühest autost välja tõstetud ja selle looma peale pandud. Kõik toimib ilusti ja heli on hää, bassi on piisavalt :D Õhtul sai veel veidi klõpsitud:
Postitas pildi
Postitas pildi
Siis, kuna salong ei läinud nii soojaks, kui oleksin soovinud, alustasin jahutussüsteemi läbikammimist. Selgus, et radikas oli peaaegu tühi, kork oli katki ja termostaati ei olnudki. Kuna korgi vahetuse ja termostaadi installi tagajärjel oli surve jahutussüsteemis nii suur, et kogu vedelik käis otsekohe hoovi peale. Siis oli selge, et plokikaane tihend on läbi. Midagi, garaaži, mootor lahti ja selge:
Postitas pildi
Kaas oli kõveraks tõmmanud veidi, maha võeti 1mm. Klapisääre tihendid olid korras ja vahetama ei hakanud. Kaas on pealt sile, aga pildil jutiline, ei tea, miks
Postitas pildi
Kolvirõngad muidu korras, mootor ise tihe. Eile sai uuesti kokku pandud, termostaat sisse ja bensufilter ka vahetatud. Nüüd läheb kiiremini soojaks küll ja salong ka soojem.

Summuti tahaks uuesti keevitamist, kuna sõitsin selle mingi jäätüki otsa uuesti katki, kui klassivenda koju viisin.

Tulevikust niipalju, et kevadel esistange üle värvida, uued istmekatted kunagi, armatuurlauaga miskit ette võtta, kuna seal koledad noajäljed :D

Autol on siis:
4x el. aknad
el. klaasist katuseluuk
el. peeglid (soojendusega)
kesklukustus
tulede pesurid
reguleeritav rool, käetugi (ees kaheks jagunev/taga)

täispaketist on puudu ainult istmesoojendused

Muutis apsu, 27 jaanuar 2011 - 23:43.

Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#2
Laur

    automaniakk

  • auliige
  • Postitusi:4 057
  • Liitus:29 jaan 2006
  • Sugu:mees

apsu, 27 jaan 2011, 23:43, kirjutas:

Kaas on pealt sile, aga pildil jutiline, ei tea, miks
http://static1.fotoalbum.ee/fotoalbum/323/...87083548178.jpg

Vaata postitust


Ma ei tea miks, aga mulle tundub et antud juhul tegemist õli triipudega, st sitane kaan on pinki pandud.
Klapid oleks võinud ka ära puhastada, pesad üle käia ja klapid pesadesse sooveldada, ei ole eriti suur töö kuid võib teha väga suure erinevuse. Või see sai tehtud?
"Esiveolisega driftimine?... See on nagu onaneerides orgasmi teeselda."

#3
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
klappide osa ei puutunud, sest see oli ilusti tihe. Ja klappide maha kakkumiseks polnud enam aega, sest pidin garaaži tagasi andma ja vabaks tegema. Üldiselt on kaas heas seisus.
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#4
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
Krdi mõtlemisvõimeta bemarijuhid liiklevad meie teedel. Täielikud debiilikud :evil: :evil: :evil: 43 aastat vana ja elu ei ole veel õpetanud õigeid sõiduvõtteid ja teeoludega arvestamist. "Milleks mulle mõistus kui mul on BMW!" Igatahes läks siis üks debla pereema koos oma ema ja kuue aastase lapsega möödasõitu vormistama. Minul kiirust 90, tee kiilasjääs, tuisanud, ees oli kurv, tuisk üle tee. Muidugi möödasõidul andis gaasi ja pööras rattaid. Edasi mõelge ise. Igatahes lajatas mulle vasakusse esimesse nurka sellise paugu, et minul külg totaalselt ees ja suund valli poole. Vedas, et üle pea ei visanud. Bemaril tagastange segi, tagatiib lömmis, tagatuli segi. Tuli autost välja ja õigust veel ülejäägigagi, et temal ju BMW ja et miks ma talle teed ei andnud ja noh juhtus jah, et läks veits käest ära. Pidasin talle mingi 5 minti järjest loengut, siis võttis tagasi. Küsisin, et kas tunnistad ennast süüdi. Noh, läbi hammaste tuli "jah" ära. Küsisin, et kas maksad kinni või lähme kindlustusse. Küsis, et palju remont läheb, mingi 2000 eeki vää. No selle raha eest ei saa uut tuldki :| Igatahes suured tänud ühele noorteseltskonnale, kes aitasid autosid välja kaevata ja kes käisid köit otsimas. Veel sooviks tänada vene rahvusest rekkajuhti, kes kinni pidas ja mind hangest välja sikutas. Esmaspäeval lähen kindlustusse ja siis selgub, kuhu edasi ja mis saab üldse, sest esmane remondikalkulatsioon uute detailidega on umbes 8000-10000 eesti krooni, ehk siis 500-640 eurot.
Postitas pildi
Postitas pildi
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#5
Visa Hing ehk Neoneti King

    Liige

  • liige
  • Postitusi:11 019
  • Liitus:15 märts 2006
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
oot wtf.
8k - 10k ?
see on küll natuke üleliialadatud mu arust.

aga kahju muidu jah et nii l2ks.

#6
Kaido

    Liige

  • liige
  • Postitusi:1 642
  • Liitus:04 mai 2005
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Valgamaa/Tartumaa

Visa Hing ehk Neoneti King, 29 jaan 2011, 19:40, kirjutas:

oot wtf.
8k - 10k ?
see on küll natuke üleliialadatud mu arust.

aga kahju muidu jah et nii l2ks.

Vaata postitust



Uus suunatuli, uus esituli koos pirnidega, uus tiib või vana taastamine koos värvimisega, siis see tulede all asuv liist, kapoti nurk tundub kasutada saanud, stange kinnitused on arvatavasti sodid ehk siis nonde parandamine või arvatavasti vahetatakse välja, uus logar. Arvestades, et ise vahest sõidan ringi 90ndate alguse Lanceriga mis ka analoogse kerega, siis tuled neil väga odavad pole( metskitse tõttu ühe korra vahetanud). Ja tulede tagune osa tuleb ka lasta ju õigeks ajada ja üle värvida, et rooste ei läheks. Umbes selline see summa tulebki ja kui veel otsa arvestada mis apsul oma rahakotist läheb- ehk siis kindlustusega jagelemine, ajakadu avarii tõttu, tuleb see summa veelgi suurem.
Aga no nagu ma MCE-s ka kribasin, siis loodan et saaks auto kähku korda ning loodan, et see bemmiga idioot sai korralikult kahjustada, saab oma rahakotti kergendada.

#7
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
võta kas või acar.ee lahti ja vaata hindu ja lisa värvitööd.
Esituli: 513.-
esisuunatuli: 214.-
stange: 1670.-
esitiib: 2182.-
iluvõre: 953.-
tule alusliist: 888.-
tulepesur: ???
summuti keevitus: ??
värvitööd: ?

arvuta kokku antud hinnad ja mõistad, et ei olegi nii üle pakutud

Kaido: bemmil oli kasko pääl, talle makstakse nkn kinni. Aga tulede tagune tundus sirge olevat, stange enda lõi kõveraks kinnituse ümber

Muutis apsu, 29 jaanuar 2011 - 19:55.

Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#8
Visa Hing ehk Neoneti King

    Liige

  • liige
  • Postitusi:11 019
  • Liitus:15 märts 2006
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
ühesõnaga mahakandmisele siis, sest taastamine on kallim kui auto väärt ?
8-10k eest saad ju 94 aasta galandi.

Muutis Visa Hing ehk Neoneti King, 29 jaanuar 2011 - 20:28.


#9
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
ja selle auto turuväärtus on ka umbes 600€
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#10
Laur

    automaniakk

  • auliige
  • Postitusi:4 057
  • Liitus:29 jaan 2006
  • Sugu:mees
Sinu jaoks või kindlustuse jaoks?....kindlustusel on oma andmebaas kus on autode keskmised turuhinnad kirjas. See kui on mingi hullude lisadega...see neid väga ei koti, või kui autosse on hiljuti rämedat papp topitud, peab see olema tsekkidega tõestatav, ja isegi siis pole kindel et see rull välja käiakse.
"Esiveolisega driftimine?... See on nagu onaneerides orgasmi teeselda."

#11
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
mina vaatan praegu netis müügil olevate autode hindasid ja need jäävad 500 ja 600 vahele
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#12
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
Kindlustusest tuli teade, et õnnetuse põhjustaja osapool on kindlustusseltsi esinduses oma süüd tunnistanud ja minu auto saadetakse remonti
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#13
Rauno.

    Liige

  • liige
  • Postitusi:909
  • Liitus:12 veebr 2006
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Pääärnu!
Arvata on, et keegi ei hakka uusi juppe ostma nii vanale autole. Nii et 200-300€ läheb healjuhul taastamine. Seda ka heas kohas.
"The angle of the dangle is proportional to the heat of the meat." - Newton

#14
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
Igatahes töökoda ütles mulle, et külge lähevad uued tuled. Plekid võib-olla jah kasutatud, aga selles osas ju vahet pole, kui on sirge ja sama tööni värvitud.
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#15
Logit

    Liige

  • liige
  • Postitusi:2 863
  • Liitus:17 aug 2009
  • Sugu:mees

apsu, 4 veebr 2011, 13:13, kirjutas:

Igatahes töökoda ütles mulle, et külge lähevad uued tuled. Plekid võib-olla jah kasutatud, aga selles osas ju vahet pole, kui on sirge ja sama tööni värvitud.

Vaata postitust




No kasutatud või B varuosa võib hakkata kiiremini roostetama, oleneb mitu kihti ja kui kvaliteetne kaup on.

Muutis Logit, 04 veebruar 2011 - 13:19.


#16
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
no kui praegu kasutatud osal roostet ei ole ja seda haljaks ei lasta (mida vaevalt, et tehakse), ei lähe ta midagi kiiremini rooste. Ja sa vist ei kujuta ettegi, kui palju selle auto A-osad maksavad, eriti keredetailid. Tahad näidet? Küljekarbi remontplekk: 7330.- seesama tulede alune liist: 5840.- esituli 4200.- .Eurodesse ei viitsi ümber arvutada, selleks on sul endalgi olemas eurokalkulaator.
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#17
Logit

    Liige

  • liige
  • Postitusi:2 863
  • Liitus:17 aug 2009
  • Sugu:mees

apsu, 4 veebr 2011, 13:25, kirjutas:

no kui praegu kasutatud osal roostet ei ole ja seda haljaks ei lasta (mida vaevalt, et tehakse), ei lähe ta midagi kiiremini rooste. Ja sa vist ei kujuta ettegi, kui palju selle auto A-osad maksavad, eriti keredetailid. Tahad näidet? Küljekarbi remontplekk: 7330.- seesama tulede alune liist: 5840.- esituli 4200.- .Eurodesse ei viitsi ümber arvutada, selleks on sul endalgi olemas eurokalkulaator.

Vaata postitust



Jah, aga kasutatud ja kasutatud osadel on vahe, samamoodi on ka B osadel vahe, kui ise vahetama hakkata, siis peab veel sobitama ka,sest on juhtumeid, kus B-osa ei taha ideaalselt istuda.
Lihtsalt räägin enda kogemuste põhjal.
See on ammu teada,et A-osad on ulmekallid, pole sinu auto ainuke

Aga peaasi,et auto korda saab ja ise rahule jääd.

Muutis Logit, 04 veebruar 2011 - 14:08.


#18
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
Kui muidu autode A-osad on ulme kallid, siis selle auto juppide hinna saamiseks korruta need veel vähemalt kahega. Ja mul on olnud näiteks juhtumeid, kus kasutatud originaalosa (C-osa siis) kestab kauem kui uus B-osa.
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?

#19
Logit

    Liige

  • liige
  • Postitusi:2 863
  • Liitus:17 aug 2009
  • Sugu:mees

apsu, 4 veebr 2011, 14:11, kirjutas:

Kui muidu autode A-osad on ulme kallid, siis selle auto juppide hinna saamiseks korruta need veel vähemalt kahega. Ja mul on olnud näiteks juhtumeid, kus kasutatud originaalosa (C-osa siis) kestab kauem kui uus B-osa.

Vaata postitust




No seda ma räägingi,et B osa ostes võib auku astuda, aga remonditöökojaga seda vast ei ole:)
Pole Galantiga kokku puutunud, aga miks ta nii eriline siis on,et lausa kaks korda kallimad jupid, kui teiste autode omad.

#20
apsu

    Liige

  • liige
  • Postitusi:466
  • Liitus:05 nov 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võru
Mitte ainult Galandil, enamusel Mitsudel kõvasti kallimad jupid, samamoodi JEEP , Mersu (free4offers rääkis just, et aknalüliti maksis 900.- ja kohale tuli neli aastat), Chrysler. Esinduseks ju Silberauto, kus hinnad võetakse ikka väga lambist. Ema Mitsu võtme eest taheti 3,5k (puldita võti, immo kiip ainult sees) ja pooltelje kummi eest 1300.- .

Remonditöökoja oleks teise valinud, kui oleks lastud valida, sest tuttava E39 värviti seal üle paar aastat tagasi ja nüüd värv koorub ja roostetab.
Ära targuta noormees...kaeva parem lund oma bemmi ümbert - mina kaevasin ja enam ei jaksanud, nüüd ostsin Pajero ja olen rahul. Ainult stressist vaevatud isendid -nagu sina näiteks- näitavad teistele tere asemel hambaid,mis neil lõpuks ka kurku lüüakse. Oli tore vastus?





1 kasutaja(t) loeb seda teemat

0 liiget, 1 külalist, 0 anonüümset kasutajat