Hüppa postitusele

Change

Hinnete kaotamine koolidest.


Sellel teemal on 124 vastust

#101
K

    Liige

  • liige
  • Postitusi:8 762
  • Liitus:12 jaan 2005
  • Sugu:mees

Icetigermw, 12 okt 2009, 20:58, kirjutas:

Ja kuidas sa kavatsed enda super süsteemiga mingitki korda luua? Esitada enda n.ö. saavutused Põhikoolis/Keskkoolis kuidagi arusaadaval viisil, et tekiks mingi võrdlusmoment kahe inimese vahel. Ei olda sündinud targad.
  Idee et tavalised 1,2,3,4,5 asendada millegi muuga. nagu A,B,C või  Z,X,Y on lihtsalt sama jutu teises formaadis esitamine, asja tuum ei muutu.
  Meie ühiskonnas ei ole sinu "teadmistele janunemise" idee ja iseõppimine üldse tore lahendus, kuna lihtsalt ei õpita ja lõppkokkuvõttes ei liiguta mitte kuskile edasi.

Vaata postitust



Meil on tähed, ei muuda midagi, sama sitt nagu numbrid, vbl hullemgi.


Sa lähtud oma postis tänasest hetkest. Ma räägin sellest, mis VÕIKS olla. Loomulikult ei saa hindeid homme kaotada ning eeldada, et kõik rõõmsalt koolis edasi käiks.
Aga SEE ju näitabki, KUI katki see süsteem on.

Võrdlusmoment tekib eksamitega, sest nende tulemusi küsitakse reaalselt kah.
Kooli lõputunnistus on lihtsalt paber.


//Mida sa TEED sellega? On sul kasu sellest? Need tulemused ei näita mitte midagi...

Muutis Kassu, 12 oktoober 2009 - 20:34.


#102
techno

    Uustulnuk

  • liige
  • Postitusi:78
  • Liitus:26 mai 2008
Kooli lõputunnistus näitab ametlikult, et sa oled kooli lõpetanud ja mis tulemustega..
"Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people." -- Eleanor Roosevelt

#103
Joosep.

    since 05

  • liige
  • Postitusi:1 285
  • Liitus:09 okt 2006
  • Sugu:mees

sokC, 12 okt 2009, 20:56, kirjutas:

Hinnete põhjal teadmiste hindamine on lausdebiilsus. Olen ise olnud tunnistajaks kuivõrd subjektiivselt mõni õpetaja neid paneb. Eksam - see näitab sinu tegelikku taset!

Vaata postitust



Tõsi. Lihtne näidet tuua- käin ise Reaalis. Mingid 4-5 klassivenda lihtsalt ei viitsi koduseid töid teha, aga tööd on neil enamasti neljad-viied, mõned üksikud kolmed. Käivad tihedalt olümpiaadidel jne. Aga need kes niisama kodus palju aega õppimisele veedavad(need, kes kohe asjast sotti ei saa), neil ka tööd neljad viiel, olümpiaadidel ehk käivad, kuid kui vaja veidike mõelda, st. ülesandeks pole nt. tüüpülesanne, mida koolitunnis lahendatakse, siis ollakse hädas. Hinded tõesti ei näita sinu teadmisi, see on lausdebiilsus.

Samas, hindeid pole mõtet kaotada, puuduks pinge ning mõnu. Vahest on ikka mõnus vaadata, kuidas üks või teine töö välja kukkus : ) (tavaliselt ikka siis, kui ettevalmistusi teinud pole, et iseenda pead proovile panna).

Muutis Joosep., 12 oktoober 2009 - 20:47.


#104
Icetigermw

    [WARNBANNED] Grillkukk

  • bannitud
  • Postitusi:952
  • Liitus:10 märts 2006
  • Sugu:mees

Kassu, 12 okt 2009, 21:29, kirjutas:

Meil on tähed, ei muuda midagi, sama sitt nagu numbrid, vbl hullemgi.
Sa lähtud oma postis tänasest hetkest. Ma räägin sellest, mis VÕIKS olla. Loomulikult ei saa hindeid homme kaotada ning eeldada, et kõik rõõmsalt koolis edasi käiks.
Aga SEE ju näitabki, KUI katki see süsteem on.

Võrdlusmoment tekib eksamitega, sest nende tulemusi küsitakse reaalselt kah.
Kooli lõputunnistus on lihtsalt paber.
//Mida sa TEED sellega? On sul kasu sellest? Need tulemused ei näita mitte midagi...

Vaata postitust




Kui nüüd võtta mis VÕIKS olla, siis ei oleks võinud Eesti viiekümnendatel Vene võimu alla minna, oleks ka ju haridusele ja kultuuri arengule kasuks tulnud, või mis? Teist hindamis-süsteemi sul välja pakkuda ju ei ole.

Eksamitulemused ju tõesti näitavad kui palju on too mats seda valdkonda omandanud. Mis nipiga on võimalik kontrollida/esitada õpilase teadmisi, kui mitte kontrolliga. Sellist asja, et õpilane käib koolis, õpib nii palju kui viitsib ja tahab ja kooli lõppedes on ikka ühe kursuse haridustase nagu päev ja öö. Selline "ise vaatan kuidas saan" asi põhikoolis ei tööta, ole sa nii õpihimuline kui sa oled.
Postitas pildi
P O R T U G A L

#105
techno

    Uustulnuk

  • liige
  • Postitusi:78
  • Liitus:26 mai 2008
Teatud läbikukkumine või edasisaamine tööde puhul peaks ikkagi kuidagimoodi sõnastatud ja kirja pantud olema ju, kuna 1-9 klass on kohustuslik.

Kassu, 12 okt 2009, 21:29, kirjutas:

//Mida sa TEED sellega? On sul kasu sellest? Need tulemused ei näita mitte midagi...

Vaata postitust




Väga labaselt ütlen küll vastu, aga for example proovi sa pärast põhikooli kuhugi gümnaasiumisse sisse saada ilma pabereid sisse viimata.. Vot seda ma teengi sellega. Ning sellest on kasu. :D

Muutis techno, 13 oktoober 2009 - 05:47.

"Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people." -- Eleanor Roosevelt

#106
K

    Liige

  • liige
  • Postitusi:8 762
  • Liitus:12 jaan 2005
  • Sugu:mees

Icetigermw, 12 okt 2009, 23:49, kirjutas:

Kui nüüd võtta mis VÕIKS olla, siis ei oleks võinud Eesti viiekümnendatel Vene võimu alla minna, oleks ka ju haridusele ja kultuuri arengule kasuks tulnud, või mis? Teist hindamis-süsteemi sul välja pakkuda ju ei ole.

Eksamitulemused ju tõesti näitavad kui palju on too mats seda valdkonda omandanud. Mis nipiga on võimalik kontrollida/esitada õpilase teadmisi, kui mitte kontrolliga. Sellist asja, et õpilane käib koolis, õpib nii palju kui viitsib ja tahab ja kooli lõppedes on ikka ühe kursuse haridustase nagu päev ja öö. Selline "ise vaatan kuidas saan" asi põhikoolis ei tööta, ole sa nii õpihimuline kui sa oled.

Vaata postitust



Imo ei taju sa absoluutselt biiti.

Ma pakun välja, et hinded võiks üldse ära kaotada ning asendada need põhjaliku tagasisidega.

"Ise vaatan kuidas saan" asi töötas mul põhikoolis nagu valatult, töötaks praegugi, kui hindeid ei pandaks. Teeksin oma eksamid niks-naks ära ja läheksin ülikooli ning lõputunnistusega võiksin tagumenti pühkida.

techno, 13 okt 2009, 06:41, kirjutas:

Teatud läbikukkumine või edasisaamine tööde puhul peaks ikkagi kuidagimoodi sõnastatud ja kirja pantud olema ju, kuna 1-9 klass on kohustuslik.
Väga labaselt ütlen küll vastu, aga for example proovi sa pärast põhikooli kuhugi gümnaasiumisse sisse saada ilma pabereid sisse viimata.. Vot seda ma teengi sellega. Ning sellest on kasu.  :D

Vaata postitust



Edasisaamine ainete, mitte tööde puhul, see oleks mõistlik..


Te ei suuda absoluutselt mõelda väljaspool TÄNASE päeva piire. Tajuge seda, et hinnete kaotamisega muutuks kogu haridussüsteem, te toote näiteid, mis lähevad hüpoteesiga vastuollu..

#107
Icetigermw

    [WARNBANNED] Grillkukk

  • bannitud
  • Postitusi:952
  • Liitus:10 märts 2006
  • Sugu:mees

Kassu, 13 okt 2009, 17:26, kirjutas:

Imo ei taju sa absoluutselt biiti.

Ma pakun välja, et hinded võiks üldse ära kaotada ning asendada need põhjaliku tagasisidega.

Vaata postitust




Põhjaliku tagasisideme all mõtled sa õpetaja poolt valmis kirjutatud juttu (?), mida mõjutab kindlasti õpetaja iseloom ja õpetaja suhtumine sinusse mis on ebaobjetiivne ja mille tõttu mõndasid alahinnatakse või ülehinnatakse raskelt.
Postitas pildi
P O R T U G A L

#108
Garry

    Liige

  • auliige
  • Postitusi:12 875
  • Liitus:05 juuli 2006
  • Sugu:mees

Icetigermw, 13 okt 2009, 17:35, kirjutas:

Põhjaliku tagasisideme all mõtled sa õpetaja poolt valmis kirjutatud juttu (?), mida mõjutab kindlasti õpetaja iseloom ja õpetaja suhtumine sinusse mis on ebaobjetiivne ja mille tõttu mõndasid alahinnatakse või ülehinnatakse raskelt.

Vaata postitust



Ehk aitaks ebaobjektiivset arvamust vältida see, kui töö vaadataks üle mitme õpetaja poolt?

#109
K

    Liige

  • liige
  • Postitusi:8 762
  • Liitus:12 jaan 2005
  • Sugu:mees

Icetigermw, 13 okt 2009, 17:35, kirjutas:

Põhjaliku tagasisideme all mõtled sa õpetaja poolt valmis kirjutatud juttu (?), mida mõjutab kindlasti õpetaja iseloom ja õpetaja suhtumine sinusse mis on ebaobjetiivne ja mille tõttu mõndasid alahinnatakse või ülehinnatakse raskelt.

Vaata postitust



Samamoodi mõjutab õpetaja iseloom ja suhtumine hindeid, aga erinevalt hinnetest oleks tagasisidel ka mingi mõju. Hinnete puhul õpitaksegi enamasti hinnetele, aga numbrid ühest viieni ei anna sulle elus midagi.

Ning sa ei saa endiselt aru. Sellise süsteemi puhul peaks muutuma ka õpetajate õpetamise viis, mitte lihtsalt kool...

Ava oma mõistus võimalustele. Praegu kobad sa pimeduses.

Muutis Kassu, 13 oktoober 2009 - 16:53.


#110
Icetigermw

    [WARNBANNED] Grillkukk

  • bannitud
  • Postitusi:952
  • Liitus:10 märts 2006
  • Sugu:mees

Kassu, 13 okt 2009, 17:48, kirjutas:

Samamoodi mõjutab õpetaja iseloom ja suhtumine hindeid, aga erinevalt hinnetest oleks tagasisidel ka mingi mõju. Hinnete puhul õpitaksegi enamasti hinnetele, aga numbrid ühest viieni ei anna sulle elus midagi.

Ning sa ei saa endiselt aru. Sellise süsteemi puhul peaks muutuma ka õpetajate õpetamise viis, mitte lihtsalt kool...

Ava oma mõistus võimalustele. Praegu kobad sa pimeduses.

Vaata postitust




Su review süsteem on nii debiilne lihtsalt, kuidas sa ise sellele pihta ei saa.

Ühel õpetajal kirjutada sellist ülevaadet igale õpilasele peaks õpetaja raiskama ~10 minutit per hindamine. Keskmiselt on igas klassis ~30 õpilast. See on 10 min * 30 = 300 minutit ehk viis tundi ühe klassitäie õpilaste tööde "hindamine" ja et iga õpetaja (olenevalt ainest) õpetab keskmiselt 4-5 klassi. Ja arvestades et põhikoolis tehakse üks KT/TK ühe nädala peale teeks see kokku keskmiselt 20-25 tundi õpilaste tööde kontrollimise peale. Lihtsalt manpowerit ei jagu.

Ja pealegi, selline "jutuga hindamine" eksisteerib mingil määral ka praegu. Näiteks konsultatsioonitundide külastamine või õpetajaga arutamine.

Mina arvan, et kui ei oska siis pead ennast ise aitama, mitte õpetaja ei pea kõike ise välja tooma, ära tegema ja peput pühkima.


Ja palun seleta ära, missuguseks peaks see õpetajate õpetamise viis muutuma siis? Lihtsamaks? Lillelisemaks? Kergemaks? Selgita palun, ära väida ebamäärasusi.

Muutis Icetigermw, 13 oktoober 2009 - 20:44.

Postitas pildi
P O R T U G A L

#111
K

    Liige

  • liige
  • Postitusi:8 762
  • Liitus:12 jaan 2005
  • Sugu:mees

Icetigermw, 13 okt 2009, 21:43, kirjutas:

Su review süsteem on nii debiilne lihtsalt, kuidas sa ise sellele pihta ei saa.

Ühel õpetajal kirjutada sellist ülevaadet igale õpilasele peaks õpetaja raiskama ~10 minutit per hindamine. Keskmiselt on igas klassis ~30 õpilast. See on 10 min * 30 = 300 minutit ehk viis tundi ühe klassitäie õpilaste tööde "hindamine" ja et iga õpetaja (olenevalt ainest) õpetab keskmiselt 4-5 klassi. Ja arvestades et põhikoolis tehakse üks KT/TK ühe nädala peale teeks see kokku  keskmiselt 20-25 tundi õpilaste tööde kontrollimise peale. Lihtsalt manpowerit ei jagu.

Ja pealegi, selline "jutuga hindamine" eksisteerib mingil määral ka praegu. Näiteks konsultatsioonitundide külastamine või õpetajaga arutamine.

Mina arvan, et kui ei oska siis pead ennast ise aitama, mitte õpetaja ei pea kõike ise välja tooma, ära tegema ja peput pühkima.
Ja palun seleta ära, missuguseks peaks see õpetajate õpetamise viis muutuma siis? Lihtsamaks? Lillelisemaks? Kergemaks? Selgita palun, ära väida ebamäärasusi.

Vaata postitust



Hunnnngghhfff...
Keegi ei käsi siis teha iga nädal kuut tööd...Töö tegemisel peaks mingi mõte kah olema ja õpetaja töö oleks selle mõtte kohalejõudmise peegeldamine.

Hetkel õpetatakse õpetajaid rangelt õppekava järgima ning seda meetoditega, mis ei kuulu enam sellesse sajandisse. Kõik tuleks reformida. Selleks on inimesed, kes seda oskama peaks. Ma ei seleta sulle kõike ära ju siin, aga ma võin luua hüpoteesi. Õpi kaasa mõtlema.

Tšau.

#112
klaabu

    lvl 33 illuminati

  • administraator
  • Postitusi:15 957
  • Liitus:01 märts 2005
  • Sugu:mees
  • Asukoht:ruum 101

Kassu, 13 okt 2009, 22:34, kirjutas:

Hunnnngghhfff...
Keegi ei käsi siis teha iga nädal kuut tööd...Töö tegemisel peaks mingi mõte kah olema ja õpetaja töö oleks selle mõtte kohalejõudmise peegeldamine.

Hetkel õpetatakse õpetajaid rangelt õppekava järgima ning seda meetoditega, mis ei kuulu enam sellesse sajandisse. Kõik tuleks reformida. Selleks on inimesed, kes seda oskama peaks. Ma ei seleta sulle kõike ära ju siin, aga ma võin luua hüpoteesi. Õpi kaasa mõtlema.

Tšau.

Vaata postitust


Mul on küll pigem jäänud selline mulje, et see, mida iga õpetaja teeb jääb puhtalt tema enda südametunnistusele.. :D
"Igaüks neist on julge, kuni ta on üldise masinavärgi märkamatu osa. Aga niipea kui temale langeb isiklik vastutus, niipea kui valgusekiir temale koondub – kahvatab ta ja saab aru, et temagi on vaid tähtsusetu kübe ja võib iga hetk kõige tühisemalgi põhjusel libastuda. "
— A. I. Solženitsõn

#113
metab

    Liige

  • liige
  • Postitusi:125
  • Liitus:29 dets 2007
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Tartu
Endale jäänud sama tunne, see on ikkagi täiesti erinev, kuidas üks või teine õpetaja aine õpetamisega hakkama saab.

derocketsL, 13 okt 2009, 17:56, kirjutas:

Vaata postitust




Eksamite all mõeldakse siiski gümnaasiumi eksamit, kus hindamine toimub anonüümselt ja kus on reaalselt eksisteeriv riiklik kontroll, erinevalt põhikooli eksamist, kus hinde annab oma aineõpetaja.

#114
Icetigermw

    [WARNBANNED] Grillkukk

  • bannitud
  • Postitusi:952
  • Liitus:10 märts 2006
  • Sugu:mees

Kassu, 13 okt 2009, 22:34, kirjutas:

Hunnnngghhfff...
Keegi ei käsi siis teha iga nädal kuut tööd...Töö tegemisel peaks mingi mõte kah olema ja õpetaja töö oleks selle mõtte kohalejõudmise peegeldamine.

Hetkel õpetatakse õpetajaid rangelt õppekava järgima ning seda meetoditega, mis ei kuulu enam sellesse sajandisse. Kõik tuleks reformida. Selleks on inimesed, kes seda oskama peaks. Ma ei seleta sulle kõike ära ju siin, aga ma võin luua hüpoteesi. Õpi kaasa mõtlema.

Tšau.

Vaata postitust




Palun esita ükski reaalne argument, kuidas siis tuleks reformda. Sa räägid pikalt ja laialt süsteemi loomisest "tarkade meeste poolt", aga sa pole ise kordagi reformist ise midagi väitnud. Ütle ükski kord midagi selgesõnaliselt, sest kõik su jutt on ümmargune mulli keerutamine nagu Savisaare valimiskampaania.
Postitas pildi
P O R T U G A L

#115
K

    Liige

  • liige
  • Postitusi:8 762
  • Liitus:12 jaan 2005
  • Sugu:mees

Icetigermw, 13 okt 2009, 23:29, kirjutas:

Palun esita ükski reaalne argument, kuidas siis tuleks reformda. Sa räägid pikalt ja laialt süsteemi loomisest "tarkade meeste poolt", aga sa pole ise kordagi reformist ise midagi väitnud. Ütle ükski kord midagi selgesõnaliselt, sest kõik su jutt on ümmargune mulli keerutamine nagu Savisaare valimiskampaania.

Vaata postitust



https://www.neonet.ee/index.php?showtopic=5...dpost&p=1401470


See on eelmisel aastal kirjutatud, ühiskonnas hüpoteetilise "Investeeri 100 miljardit mingisse valdkona" ülesande käigus, nüüdseks juba hulk uusi ideid, aga ei viitsi kirja panna. // Muutsin natuke, aga annab mingit mõtlemisainet. Kuskil oli mul need ka pikemalt välja kirjutatud.

Jaura veel valjemini.

Muutis Kassu, 14 oktoober 2009 - 16:02.


#116
Le Fu?

    [WARNBANNED] bros b4 hos

  • bannitud
  • Postitusi:1 319
  • Liitus:18 jaan 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Võrumaa
Mul oleks jumala hea meel kui hinded ära kaotataks... Kaoks hirm läbikukkumises mingis aines ära mida ma ikka väga vihkan nagu Keemia, Füüsika ja muusika (Miks muusika? Iga jumala tund on KT. WTF ma sellise ainega tulevikus teen? Paadiall laulan traktori laulu omaette?)
Samas käib mul klassis üks 4-5line õpilane kes aind spikerdab iga töö nii, et ma ei usu et hinded näitavad su teadmisi.
Postitas pildi
Seen

#117
doker

    Muidu asjatundja.

  • liige
  • Postitusi:1 558
  • Liitus:01 märts 2006
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Tallinn
Võimalik, et eespool oli sellest juttu, lugesin postitusi ainult viimaselt lehelt.

Suhteliselt hea oleks, kui oleks kaks varjanti. Arvestatud, mittearvestatud.

Toome näiteks kohustusliku kirjanduse kontrolltöö.
Juhan ja Jaan loevad mõlemad raamatu läbi.
Juhanil on looduse poolt antud pisut parem mälu, kui Jaanil.
Kontrolltöös on palju küsimusi.
Tänu heale mälule vastab Juhan õigesti 30st küsimusest 28 ja saab hindeks "viie".
Jaan vastab aga õigesti 18 küsimust ja saab hindeks "kolme".
Milles seisneb minu jutu mõte?
Kuna mõlemad poisid lugesid raamatu läbi, nagu pidi, siis võiksid mõlemad "viie" saada, või siis "arvestatud".

Spoiler

Cheap ain't badass, badass ain't cheap.

#118
olenmatu

    Ta on... Matu

  • liige
  • Postitusi:4 075
  • Liitus:28 veebr 2008
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Pärnu/Tartu
raamatu kt mõte seisneb selles, et kas laps on läbi lugend JA kaasa mõelnud sellele JA aru saanud sellest, mis kirjutati...
vakatsaka

#119
XchopperX

    Liige

  • liige
  • Postitusi:7 126
  • Liitus:01 mai 2004
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Tallinn
raamatu otsest sisu ju ei küsita? või mõned õpetajad/koolid ajavad sellist asja ikka veel taga?
Kohustusliku kirjanduse tööd olid vähemasti mul kooli ajal küll pigem asja mõistmisele üles ehitatud, kui et mingite mõttetute faktide tagaajamisele, küsiti seoseid ja paralleele mingite asjadega, alltekste, üldistamist ja mingite situatsioonide analüüse jne.

väga imelik ja mõttetu meetod küsida raamatu kohta faktipõhiseid küsimusi, see ei näita lugemust mitte mingit pidi ju..
I don't do drugs, if I want a rush, I just get out of a chair when I'm not expecting it.

#120
mcs8

    /care

  • liige
  • Postitusi:3 773
  • Liitus:28 juuli 2006
  • Sugu:mees
  • Asukoht:Tallinn

XchopperX, 28 dets 2009, 23:46, kirjutas:

raamatu otsest sisu ju ei küsita? või mõned õpetajad/koolid ajavad sellist asja ikka veel taga?
Kohustusliku kirjanduse tööd olid vähemasti mul kooli ajal küll pigem asja mõistmisele üles ehitatud, kui et mingite mõttetute faktide tagaajamisele, küsiti seoseid ja paralleele mingite asjadega, alltekste, üldistamist ja mingite situatsioonide analüüse jne.

väga imelik ja mõttetu meetod küsida raamatu kohta faktipõhiseid küsimusi, see ei näita lugemust mitte mingit pidi ju..

Vaata postitust




No minu kirjanduse õps kysib küll lugemiskontrollis fakte. Ntx miks läks too vend sinna, kelle pärast mis juhtus jne.
Tavaliselt 1 küsimus 10st on selline kus võid oma pead kasutada. Et iseloomusta peategelast aga ka siis peab põhjendama raamatu faktidel miks sa nii arvad...
Samas olen kõik raamatutööd lyhikokkuvõtetega teinud ja hinded on 4d niiet ei kurda. Ka enamus inimesi kes raamatu päriselt ka läbi loevad saavad 4d...





1 kasutaja(t) loeb seda teemat

0 liiget, 1 külalist, 0 anonüümset kasutajat