Kickapoo, 31 jaanuar 2013 - 21:00, kirjutas:
#Priit, 31 jaanuar 2013 - 19:35, kirjutas:
All in all võib õpetaja iga kell öelda et "1" oli tunnitöö eest ja katsu sa siis midagi kobiseda.
Kickapoo, 31 jaanuar 2013 - 16:39, kirjutas:
Sa ei ole täpsustanud, mille eest ta sulle ühe paneb. Kui varem tehtud töö eest, mille parandamist sa avoidid selle puudmisega, siis on see õigustatud. Tunnist puudumise eest ta sulle aga lambist hinnet panna ei saa. Kui puudutud tunnil tehti mingi hindeline töö, peab ta sulle panema hindeks X'i ja sul on 10 päeva aega seda järgi teha.
Ei või ikka küll.
Kust te neid asju võtate?! Kus on tõestuskäik? Teisi inimesi on tarvis VEENDA!
Kus on põhikooli- ja gümnaasiumiseadus hindamismärkena ette nähtud mingisugust X-i?
Kickapoo, 31 jaanuar 2013 - 16:39, kirjutas:
Ma ei tea kahjuks, mis seis sul tegelikult kooliga on. Kui sa tunde üle lased ja põhjuseta puudud, on jah natuke nõme minna seletama ja oma õigust nõudma. Fakt on aga see, et kui sul on põhjendatud puudumine, ei saa ühe puudutud tunni töö eest sulle keegi hinnet kohe panna.
Sa ei ole täpsustanud, mille eest ta sulle ühe paneb. Kui varem tehtud töö eest, mille parandamist sa avoidid selle puudmisega, siis on see õigustatud. Tunnist puudumise eest ta sulle aga lambist hinnet panna ei saa. Kui puudutud tunnil tehti mingi hindeline töö, peab ta sulle panema hindeks X'i ja sul on 10 päeva aega seda järgi teha.
Kõik puudumised on tegelikult põhjendatud.
Ülo Vooglaid kirjutas 15 aastat tagasi järgmist:
Vooglaid kirjutas:
Paljud, väga paljud poisid ja tüdrukud tahaksid õppida hästi, tunda rõõmu tarkusest, headest hinnetest, õpetajate tunnustusest ja vanemate kiitusest. Paraku osutub õppimine paljudele lastele juba esimeses klassis liiga raskeks ja muutub tasapisi, aastaaastalt üha hullemaks. Kooli lähevad pea kõik lapsed särasilmselt, kuid ühtäkki hakkab osale neist tunduma, et seda kõike, mida neilt koolis nõutakse ja kodus loodetakse, ei ole võimalik täita. See käib üle jõu, tahtmisest ja pingutamisest hoolimata. Hiljem hakkab aastaaastalt üha selgemini paistma, et elamiseks ja olemiseks on vaja teada ja osata sootuks teisi asju kui see, mida koolis peamiselt ülikooli sisse saamiseks õpetatakse ja mille teadmise eest hindeid pannakse.
Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) arvates on tervis inimese vaimse, füüsilise ja sotsiaalse heaolu seisund. Inimesed on loomult erinevad. Mitte keegi ei saa mitte kunagi kellelegi dikteerida, kuidas üks või teine inimene ennast ühe või teise sündmuse järel tundma peaks. Küllap olete tähele pannud, kuidas osa inimesi ei salli magusat, teistele ei meeldi lahjad alkoholid (õlu, siider), mõni inimene on eriti tundlik, mõned käituvad alati "külmalt".
Kool on vahva! Vähemalt peaks olema. Asjaolu, et pedagoog tunneb puudumise põhjuse üle huvi, on normaalne. Pedagoog on kõige muu hulgas ka teadlane didaktika väljatöötamisel. Aga et ta hakkab süüdistama, et sa tahtsid tundides käimise asemel terve päeva sõpradega veeta, et see ei ole mõjuv põhjus, on alusetu. Järelikult on midagi valesti, kui inimene tahab õppimise asemel midagi muud teha. Võib-olla on tarvis "aeg maha" võtta? Ega siis ilma asjata ei ole "Töölepingu seaduses" sätet puhkuse kohta!
Mis puutub nüüd probleemi üldisemalt, siis alustame õige sellest, kas sa käid põhikoolis või gümnaasiumis? Näiteks loen ma GRÕK-ist:
Tsitaat
§ 2. Gümnaasiumihariduse alusväärtused
(1) Gümnaasiumihariduses toetatakse võrdsel määral õpilase vaimset, füüsilist, kõlbelist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut ning tema individuaalsetest eripäradest ja isiklikest huvidest tulenevate haridusvajaduste rahuldamist. Gümnaasium loob igale õpilasele võimalused tema võimete maksimaalseks arenguks õpilase eelistusi arvestades
Võib-olla on sinu individuaalne eripära, et sa ei tööta hommikuti (kirjutasid, et magasid sisse). Stalini ajal töötati näiteks poole ööni, sest see oli Suure Juhi eripära. Talle meeldis hilistel õhtutundidel riigi juhtimisega tegeleda ja hommikul magada.
Minu meelest on seadus üsna ühemõtteline (või nagu August Rei omal ajal tähendas: " /---/ ja selle eeskiri on käesoleval juhul nii vaieldamatult selge, et ühelgi loogikat austaval inimesi, ei saa tekkida kahtlusi ega kaksipidi arvamist, seepärast ei saa mina keelduda täitmast seda kohustust, mis minu pääle langenud on") selles osas, et arvestatakse sinu huvisid ja eelistusi, mitte õpetaja (naabripoisi, tädi Maali, valitsuse, ....) huvisid.
Noh, eks mine ja uuri, milliseid sinu eelistusi on arvestatud.
Üleliia ei maksa muidugi hurjutada, ka inimene ikkagi ju. Ehk pole tema terviski enam see...